Page 7 - Nedelko O tech. Magazine 04-2019
P. 7

NIELS DROGER




 MARKETING MANAGER






















 Iets dat goed is moet je                                                                                          AAN 'T WOORD

 niet veranderen, maar soms
 is verandering juist goed. Dat vergt
 naast creativiteit vooral

 ook durf en lef.









                                                                                       FOTOGRAFIE: JOYCE KARREMAN


 Het vakgebied Marketing en Communicatie wordt binnen   de identiteit van de organisatie. De visie   “WE DOEN ONS UITERSTE   INITIATIEVEN  gemaakt. Om voorop te blijven lopen
 de (elektro)technische sector nog vaak als ondergeschoven   en missie die we op papier hebben gezet,   BEST OM HET DE KLANT   “De organisatie heeft de afgelopen jaren   zullen we moeten investeren in onze
 kindje gezien. “Onterecht!”, zo stelt Niels Droger. Niels, in   zijn we écht gaan gebruiken als leidraad   NAAR DE ZIN TE MAKEN.   een serieuze groei doorgemaakt. Ik ben    online kanalen. Momenteel wordt hier
 2008 begonnen als Marketing & Communications medewerker   voor al onze uitingen”, vertelt Niels.   ALTIJD EN OVERAL.“  trots dat we hier vanuit marketing   hard aan gewerkt door onze online
 binnen Nedelko, bekleedt sinds 2014 de functie van Marketing   een belangrijke bijdrage aan hebben   marketeers en dataspecialisten.”
 Manager. Vol passie, kunde en overtuiging stuurt hij het 7-koppig   VERBONDENHEID  en zijn team gas gaan geven op tal van   kunnen leveren.” Niels vertelt dat ook de
 marketingteam aan.  “Belangrijk onderdeel was dat ik meer   onderdelen. Uitgangspunt hierbij was dat   marketingafdeling mee moest groeien om   Niels ziet ook binnen andere markten
 verbinding wilde maken met onze klanten.   Nedelko veel meer is dan enkel die partij   het succes te kunnen continueren. “Door   nog tal van kansen. “Onze product
 “Met het team, bestaande uit on- en offline   Marketing moet bijdragen aan de juiste   Die is er altijd wel geweest, maar hier viel   die jou het gewenste product bezorgt.   het aannemen van de juiste personen in de   range wordt steeds verder uitgebreid
 professionals, laten wij zien dat de markt   zichtbaarheid en daarbij omzetverhogend   in mijn optiek nog veel winst te behalen.   “We hebben écht onze ziel blootgelegd.   juiste posities hebben we geweldig leuke,   en geprofessionaliseerd. Dit biedt
 waarin wij acteren wel degelijk waarde   werken… simple as that. Maar de manier   Waar we voorheen nagenoeg enkel   We willen geen geheimen hebben voor   maar vooral nuttige nieuwe initiatieven   mogelijkheden binnen andere branches.
 hecht aan goede informatievoorziening   waarop je dat doet is niet altijd even   schermden met onze kwaliteitsproducten,   onze klanten. Door inzicht te geven in onze   kunnen ontplooien. Voorbeelden   Niet alleen in Nederland maar juist
 en een stukje transparantie. Zo bouwen   makkelijk en vergt naast creativiteit   zetten we tegenwoordig ook juist veel   bedrijfsprocessen en waar wij bij kunnen   hiervan zijn het jaarlijkse in-huis event   ook daarbuiten. Met naast Nederland
 we aan een duurzame relatie met de klant   vooral ook durf en lef. Het is goed om   meer in op alles daaromheen.” Een   ondersteunen, werken we aan een stukje   ‘Point’, relatiedagen zoals bijvoorbeeld   inmiddels ook vestigingen in België,
 en verwerven we ons een sterke positie in   zaken die het jarenlang goed hebben   verandering in de algemene communicatie   vertrouwen en commitment. De klant weet   de Nedelko Cup in Sparta Stadion ‘Het   Duitsland en Tsjechië, zijn de groeikansen
 een markt die continu om verandering en   gedaan onder de loep te nemen en   was volgens Niels een eerste belangrijke   wat hij van ons mag verwachten, wat we   Kasteel’ én, niet te vergeten, het O tech.   voor Nedelko legio.” Niels vertelt dat hier
 aanpassing vraagt.”  waar nodig bij te schaven of er soms   stap. “De bewuste keuze om af te stappen   kunnen bieden en bovenal dat we altijd ons   magazine dat nu voor je ligt.”  nog een echte uitdaging ligt. “Elk land
 zelfs geheel afscheid van te nemen.”   van ‘u’ als aanspreekvorm en te kiezen voor   uiterste best doen om het de klant zo veel   heeft zijn eigen marketingtaal. Aan ons
 VERNIEUWING  Met deze gedachten in het achterhoofd   de slogan ‘Jouw technisch specialist’ heeft   mogelijk naar de zin te maken. Altijd en   UITDAGINGEN  de taak deze, in samenspraak met de
 Niels zet graag in op vernieuwing.    zijn de laatste 3 jaar binnen Nedelko op   het gevoel van betrokkenheid een eerste   overal. Op die manier bouwen we meer    “Onze focus ligt voornamelijk op de   lokale medewerkers, meer en meer onder
 “Iets dat goed is moet je niet veranderen,   marketingvlak grote stappen voorwaarts   duw in de goede richting gegeven.” Dit   en meer aan een duurzame relatie…    (elektro)technische sector. Ook in deze   de knie te krijgen. Door de open interne
 maar soms is verandering juist goed.   gemaakt. “We hebben hard gewerkt aan   was pas het begin. Van daaruit zijn Niels   ons uitgangspunt!”  branche wordt een digitaliseringsslag   communicatie gaat dit zeker lukken!”



 6  O tech. magazine is een uitgave van   www.nedelko.nl  0180 64 54 00  O tech. magazine is een uitgave van   www.nedelko.nl  0180 64 54 00  7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12