Page 6 - Nedelko O tech. Magazine 04-2019
P. 6

NIELS DROGER




          MARKETING MANAGER






















                                                             Iets dat goed is moet je                                                                                                                                                      AAN 'T WOORD

                                                         niet veranderen, maar soms
                                                   is verandering juist goed. Dat vergt
                                                            naast creativiteit vooral

                                                                   ook durf en lef.









                                                                                                                                                                                                              FOTOGRAFIE: JOYCE KARREMAN


          Het vakgebied Marketing en Communicatie wordt binnen                  de identiteit van de organisatie. De visie       “WE DOEN ONS UITERSTE              INITIATIEVEN                       gemaakt. Om voorop te blijven lopen
          de (elektro)technische sector nog vaak als ondergeschoven             en missie die we op papier hebben gezet,         BEST OM HET DE KLANT               “De organisatie heeft de afgelopen jaren   zullen we moeten investeren in onze
          kindje gezien. “Onterecht!”, zo stelt Niels Droger. Niels, in         zijn we écht gaan gebruiken als leidraad         NAAR DE ZIN TE MAKEN.              een serieuze groei doorgemaakt. Ik ben    online kanalen. Momenteel wordt hier
          2008 begonnen als Marketing & Communications medewerker               voor al onze uitingen”, vertelt Niels.           ALTIJD EN OVERAL.“                 trots dat we hier vanuit marketing   hard aan gewerkt door onze online
          binnen Nedelko, bekleedt sinds 2014 de functie van Marketing                                                                                              een belangrijke bijdrage aan hebben   marketeers en dataspecialisten.”
          Manager. Vol passie, kunde en overtuiging stuurt hij het 7-koppig     VERBONDENHEID                                    en zijn team gas gaan geven op tal van   kunnen leveren.” Niels vertelt dat ook de
          marketingteam aan.                                                    “Belangrijk onderdeel was dat ik meer            onderdelen. Uitgangspunt hierbij was dat   marketingafdeling mee moest groeien om   Niels ziet ook binnen andere markten
                                                                                verbinding wilde maken met onze klanten.         Nedelko veel meer is dan enkel die partij   het succes te kunnen continueren. “Door   nog tal van kansen. “Onze product
          “Met het team, bestaande uit on- en offline   Marketing moet bijdragen aan de juiste   Die is er altijd wel geweest, maar hier viel   die jou het gewenste product bezorgt.   het aannemen van de juiste personen in de   range wordt steeds verder uitgebreid
          professionals, laten wij zien dat de markt   zichtbaarheid en daarbij omzetverhogend   in mijn optiek nog veel winst te behalen.   “We hebben écht onze ziel blootgelegd.   juiste posities hebben we geweldig leuke,   en geprofessionaliseerd. Dit biedt
          waarin wij acteren wel degelijk waarde   werken… simple as that. Maar de manier   Waar we voorheen nagenoeg enkel      We willen geen geheimen hebben voor   maar vooral nuttige nieuwe initiatieven   mogelijkheden binnen andere branches.
          hecht aan goede informatievoorziening   waarop je dat doet is niet altijd even   schermden met onze kwaliteitsproducten,   onze klanten. Door inzicht te geven in onze   kunnen ontplooien. Voorbeelden   Niet alleen in Nederland maar juist
          en een stukje transparantie. Zo bouwen   makkelijk en vergt naast creativiteit   zetten we tegenwoordig ook juist veel   bedrijfsprocessen en waar wij bij kunnen   hiervan zijn het jaarlijkse in-huis event   ook daarbuiten. Met naast Nederland
          we aan een duurzame relatie met de klant   vooral ook durf en lef. Het is goed om   meer in op alles daaromheen.” Een   ondersteunen, werken we aan een stukje   ‘Point’, relatiedagen zoals bijvoorbeeld   inmiddels ook vestigingen in België,
          en verwerven we ons een sterke positie in   zaken die het jarenlang goed hebben   verandering in de algemene communicatie   vertrouwen en commitment. De klant weet   de Nedelko Cup in Sparta Stadion ‘Het   Duitsland en Tsjechië, zijn de groeikansen
          een markt die continu om verandering en   gedaan onder de loep te nemen en   was volgens Niels een eerste belangrijke   wat hij van ons mag verwachten, wat we   Kasteel’ én, niet te vergeten, het O tech.   voor Nedelko legio.” Niels vertelt dat hier
          aanpassing vraagt.”                waar nodig bij te schaven of er soms   stap. “De bewuste keuze om af te stappen     kunnen bieden en bovenal dat we altijd ons   magazine dat nu voor je ligt.”  nog een echte uitdaging ligt. “Elk land
                                             zelfs geheel afscheid van te nemen.”   van ‘u’ als aanspreekvorm en te kiezen voor   uiterste best doen om het de klant zo veel                           heeft zijn eigen marketingtaal. Aan ons
          VERNIEUWING                        Met deze gedachten in het achterhoofd   de slogan ‘Jouw technisch specialist’ heeft   mogelijk naar de zin te maken. Altijd en   UITDAGINGEN              de taak deze, in samenspraak met de
          Niels zet graag in op vernieuwing.    zijn de laatste 3 jaar binnen Nedelko op   het gevoel van betrokkenheid een eerste   overal. Op die manier bouwen we meer    “Onze focus ligt voornamelijk op de   lokale medewerkers, meer en meer onder
          “Iets dat goed is moet je niet veranderen,   marketingvlak grote stappen voorwaarts   duw in de goede richting gegeven.” Dit   en meer aan een duurzame relatie…    (elektro)technische sector. Ook in deze   de knie te krijgen. Door de open interne
          maar soms is verandering juist goed.   gemaakt. “We hebben hard gewerkt aan   was pas het begin. Van daaruit zijn Niels   ons uitgangspunt!”              branche wordt een digitaliseringsslag   communicatie gaat dit zeker lukken!”



    6     O tech. magazine is een uitgave van                                          www.nedelko.nl  0180 64 54 00             O tech. magazine is een uitgave van                                          www.nedelko.nl  0180 64 54 00  7
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11